ANALIZA Zašto Vlada Mustafe Ružnića zaslužuje podršku

Nakon 100 dana  Vlade  premijera  Mustafe Ružnića (A-sda)  , pomalo neobično, umjesto rasklimatane opozicije koja  razmetljivo i osorno djeluje  isključivo  u onih nekoliko  sati skupštinskih sesija, veoma  dobru analizu  rada Ružnićeve vlade (iako  bez  analize po resorima)  dala je   Naša stranka (NS).  Da podsjetimo, to je onaj »jezičak na vagi«  ili  “16-ti  putnik  u vozu”   parlamentarne većine sa kojom se opozicioni demagozi,jezičarski  agresivni ( Hušić, Handanagić …) nastoje verbalno poigravati njegujući  podmuklo uvjerenje  najviše kod sebe samih kako je samo pitanje  dana, a možda i noći,  kada  će  se  predstavnica Naše stranke (parlamentarka Vildana Alibabić) isključiti  iz  većine kojoj valjda (pritom se uglavnom apostrifira A-sda)  programski-ideološki nikako ne pripada.

No,  parlamentarna utakmica  bez  zastupnice  NS u Skupštini Unsko-sanskog kantona bila  bi  strahovito osiromašena i  prilično jalova. Alibabić  je kredibilna univerzitetska profesorica  a   već je postavila  standard političke korektnosti   i  principijelnosti koji je  skupštinske »vukove« i  stranačke mastodonte dodatno  zabrinuo. Za njih je to minsko polje.  Uz nekoliko  časnih  imena  tzv. nove generacije izabranih zvaničnika među kojima  preovladavaju žene  ( Fatkić, Hadžić, Alibegović) ostali  krajiški skupštinski  gremij  čini nekolicina rasklimatanih krajiških političkih  dinosaurusa  i preletačevića (  Handanagić, Hušić, Prošić, Murić) koji  nose na čelu naljepnicu  potrošenih funkcionera  za kojima se vuku oblačine afera i skandala.

No, vratimo se analizi, odnosno  uvjetima koje  su opredijelili Našu stranku da , kako su  konstatirali prije nekoliko dana, i dalje, opet tri mjeseca  podržavaju Vladu  Mustafe Ružnića. Prvi uvjet  je  bila strateška odrednica o izdvajanju 10 posto budžeta USK za 2019. godinu u razvojne svrhe. Ružnićeva  vlada je pokušala nemoguće-obezbijediti ovih 10 posto, što je  NS  objektivno tolerirala znajući u kakvom (očajnom)  finansijskom stanju je budžet Kantona  koji je preuzet  od  čarobno  nesposobnog aparatčika i stranačkog karijeriste Huseina Rošića (SDA).

Ružnić i ministri  potrudili su se da pripreme nacrt  zakona o poticajima ulaganju na USK, te da   strategiju  izdvajanja za poticaje u poljoprivredi zasnuju na  podsticanju onih farmera koji ostvaruju  povećanje proizvodnje  uz osiguranje  sufinansiranja projekata iz EU fondova  i međunarodnih organizacija. Ovi dokumenti  će ubrzo ugledati svjetlo dana.

Drugi  bitan uvjet  podrške   Vladi USK  jeste  nulta tolerancija prema korupciji  i donošenje propisa  koji bi regulirali ovaj  tragični specifikum   bh političara.

Ne pamti se da je nakon rata  ijedna politička stranka ovako programski  nastupila tražeći isključivo  principijelne poteze  a nikako statiranje i  »šuplju priču« koju imamo od  rata  naovamo. 

 

Ovdje  se   pripremaju dokumenti  koji  će obavezivati  izabrane zvaničnike  Kantona  da podnose izvještaj o stanju korupcije  i poduzetim mjerama. Ružnić i ministri  proteklih tri mjeseca, pritisnuti brojnim naslijeđenim nedaćama (budžet,  migrantska kriza, kontrole rada   ustanova i rukovodstava u oblasti poštovanja propisa  i zakonitosti trošenja budžetskih sredstava…)  u medijskoj zavjetrini ( jer  nisu  vični  kao  neki  “potezanju  za rukave” novinara) što je za njih dobro,  nisu  gubili vrijeme i  u brzoproletjelih 100 dana  žilavo su se borili  sa   avetima migrantske krize koja ne jenjava,  »preživjeli«  štrajk  doktora medicine  i stomatologa   i plasirali  mjere  koje bi  mogle  dovesti do stvarne reforme  zdravstva  ( nove sistematizacije  radnih mjesta),  pokrenuli  investicijske  projekte  ( vjetropark na lokaciji Teočak, zatvaranje dugova prema BBI banci, plan sufinansiranja privrede USK, sastanci sa potencijalnim investitorima  u DI Sanica,  namjenska industrija), pripremili sredstva za opremanje policije,  planirali kupovinu poslovne zgrade u Poslovnoj zoni Kombiteks 1957 sa namjerom da  sve kantonalne institucije presele  na jedno mjesto i na taj način ukinu  godišnju kiriju od 300.000 KM…

 

 

 

 

Ružnićeva vlada je u proteklih  100 dana uspjela  da izbjegne skandale i  afere (privatne i službene) koji su obilato pratili njegove prethodnike ( Rošić, Saračević, Lipovača…)  što je  značajan benefit, mada    u jednom od resora  (zdravstvo)   »stidljivo«  buja,  povremeno  testirana  od “naručilaca”,  toksična afera  sa  esencijalnom listom lijekova  u koju  je   upleten  uski lobistički krug političkih lobista bliskih parlamentarnoj većini. Poznato  je  iz bliskog perfekta  kako  je na dvaputa  rušenoj esencijalnoj listi lijekova  “slomio  zube”  lobistički tim Handanagić-Rošić-Murić.  Ukoliko  se  vlada i njeni resori inficiraju ovakvim, u prvom redu, koruptivnim i nezakonitim skandalima,  napraviće sebi bespotrebni teret  i trošiti  supstancu i vrijeme   na »gašenjima požara«  koje nisu na vrijeme spriječili.

 

                    

U tom smislu veoma je značajan  Zakon o porijeklu  imovine izabranih zvaničnika  koji se priprema   i u narednih  pola godine mogao bi biti pred zastupnicima. Ovaj  je zakon predviđen  Programom rada Skupštine USK za 2019. godinu. U formi nacrta pred Skupštinom će se pojaviti u junu, a kao prijedlog bit će razmatran u septembru 2019. godine.

Naša  stranka  je  kao jedan od bitnih uvjeta  za podršku Vladi  Mustafe  Ružnića   navela smanjenje privilegija, plata i naknada u organima vlasti, odnosno izmjene Zakona  o plaćama i naknadama u organima vlasti USK. Ovaj bi zakon došao  na red već u maju. Procjenjujemo da će  ovaj  zakon biti  kamen spoticanja   u parlamentarnoj većini jer će  se  lobisti iz državne uprave maksimalno truditi    da   onemoguće  ovakvu »reformu«.  Takođe  je moguće  da će  i sam premijer  imati  opstrukcije koje će dolaziti  »iz svih pravaca i smjerova«, a čak i od »njegovih«.

Za  100 dana Ružnićeva vlada evoluirala je u  kabinet  marljivih i tihih  administrativaca   lišenih tabloidne medijske pažnje  i okrenutih  brojnim problemima  po resorima. 

Premijer Ružnić  se puna tri mjeseca nalazi pod baražnom medijskom vatrom pa prečesto a nevoljko preuzima uloge glasnogovornika  svojih ministara koji bi trebali  u tom smislu pokazati  malo više agilnosti i mudrosti  , što nema veze  sa medijskom razmetljivošću  kakvu je pokazivao bivši premijer Husein Rošić i njegovi  ministri, i  »podmetnuti leđa« barem  u   oblastima za koje su položili zakletvu pred Skupštinom, pri tome mislimo na javne istupe ministara  koji su sterilni i  rijetki.

Zaključimo na na kraju ove  naše skromne analitičke  seanse   rezultatima prvih 100 dana  Vlade Mustafe Ružnića   na bazi analize  NS-a -ukoliko   zakoni budu kontrolirali  i dirigirali  »igru vlasti« u Krajini, a ne bude vlast dirigirala zakonima, Ružnićeva vlada ima velike šanse da  nastavi svoj mandat.

Čuvanje institucija vlasti od koruptivnih  mecena  koji »prate situaciju« sine qua non je  vladavine zakona  kojoj, nadamo se, teže zajedno Mustafa Ružnić i  njegovi ministri.