B PHARM U RALJAMA RESORA ZDRAVSTVA Kome (sve) smeta firma sa 55 zaposlenih
Prije mjesec dana postavili smo slijedeće pitanje u naslovu teksta „ Ko vlada krajiškim resorima- „protočni“ ministri ili vječiti „klasici“ vlasti, njihovi pomoćnici“.
Nije ova tema i propitivanje stvar slučaja ili novinarskog hira, nego dvodecenijska neispričana priča o „ilegalnom“ razarajućem radu »nezamjenjivih » državnih službenika po skoro svim resorima krajiške izvršne vlasti.
I prije mjesec dana i sad ponavljamo-riječ je o »vječitim« pomoćnicima ministara koji su godinama razvili svoju čarobnu neodoljivu i neuništivu igru vladanja resorima.
Više uopće nije upitno da se radi o funkcionerima bez konkurencije u strukturi ministriranja i donošenja bitnih odluka i rješenja.
Da bi ostvarili vrhunski poduhvat ovladavanja ministarstvima bilo je potrebno samo jedno-da ih niko godinama, pa i decenijama, ne dira na pozicijama.
To se i dogodilo i to imamo.
Stvorena je klasa nedodirljivih »klasika« državne vlasti, službenika opće klase, ušančenih i ugrađenih u sve pore »svojih« resora, da »protočni« krajiški ministri izgledaju kao bespomoćni klovnovi kojima ovi veziri administracije serviraju šta i kako hoće.
Oni su danas » jaki«igrači, opsjednuti svojom neophodnošću isključivo na tim pozicijama dok ih penzija ili smrt ne rastavi.
Mnogo je primjera gdje su ovi državni službenici zbog dramatično velikog uticaja koji su »nakupili« tokom godina znali pozavršavati za sebe mnoge »dobre« poslove iza kojih je formalno –pravno rješenjima i pečatima stajala država, odnosno Kanton.
Ministri su im služili i služe i danas samo kao fikusi koji se nisu puno miješali u svoj posao.
Pravno nasilje nad „B Pharmom“
O pravnom nasilju nad Privatnom zdravstvenom ustanovom (PAZU) „B Pharm“ od strane pojedinih državnih službenika Ministarstva zdravstva USK ni na stranicama našeg portala nije pisano direktno, ali je javnost posredno upoznavana sa sumnjivim radnjama u više upravnih postupaka.
O brojnim argumentiranim primjedbama „B Pharma“ na rad službenika pomenutog resora u opširnom pisanom aktu upoznati su premijer USK i nadležna ministrica zdravstva.
Takođe i Tužilaštvo USK koje vodi svoju istragu.
Kao i federalni upravni inspektor.
Zvaničnih niti nezvaničnih reakcija, do sada, nije bilo.
Otuda, jer svi “mudro šute” nastaje ova argumentima dobro potkrepljena “priča”.
Ko ima suprotne argumente, pozivamo ga da ih prezentira.
-Privatna apotekarska zdravstvena ustanova B Pharm Bihać dostavlja Vam primjedbu na rad državnih službenika uposlenih u sektoru zdravstva u Ministarstvu zdravstva, rada i socijalne politike USK. Primjedba se odnosi na rad tih službenika na predmetima PZU B Pharm Bihać koji se vode ili su se u proteklom periodu vodili kod Ministarstva zdravstva, rada i socijalne politike USK, a na čijem radu su državni službenici u više navrata pokazali nestručnost i neprofesionalnost s posljedicama koje su dovele do onemogućenog i otežanog rad PZU B Pharm Bihać i njenih podružnica, što je u konačnici rezultiralo velikom materijalnom i nematerijalnom štetom po PZU B Pharm Bihać. U kratkim crtama iznosimo samo najbitnije situacije u kojima su predmeti PZU B Pharm Bihać neopravdano dugo trajali, postupaka u kojima je Ministarstvo u istim situacijama donosilo drugačije odluke, a u drugom stepenu su im odluke poništavane, postupaka u kojima još nismo dobili odgovor, kao i postupaka u kojima smo oštećeni suprotno Zakonu-stoji u pismu koje je B Pharm polovinom aprila uputio premijeru i ministrici.
U ovom dokumentu se navode svi primjeri nestručnog i neprofesionalnog rada prema PZU B Pharm.
Takvih nabrojanih slučajeva je OSAM.
Jedan od eklatantnih primjera je slučaj „Apoteka u Domu zdravlja Bihać“ a obrađivač predmeta ispred Ministarstva zdravstva USK je državna službenica Ajnuša Felić, pomoćnica ministrice zdravstva . Ova „anonimna“ pomoćnica ministrice koja jako dobro radi „ u sjeni“ , važno je za cijelu priču, u prošloj godini zaposlila je kćerku bez konkursa u »famoznom« Domu zdravlja Bihać , odnedavno »opjevanom« kroz policijsko-tužilačku akciju hapšenja bivše direktorice ove zdravstvene ustanove. Dakle, među 35 zaposlenih bez konkursa je i karijernim vezama majke uposlena kćerka Ajnuše Felić.
„To“ svi znaju.
I svima je to ” okej”, zar ne.
To više ” u očima naroda” nije nikakav grijeh.
Nepoznati su, međutim, motivi koji vode državnu službenicu da koristeći resor zdravstva pravi takve nestručne i neprofesionalne greške.
U pomenutom slučaju „Apoteka u Domu zdravlja Bihać“ nakon prvostepenog rješenja Ministarstva zdravstva USK kojim se zabranjuje rad apoteci B Pharma u Domu zdravlja Bihać, drugostepeni organ Ministarstvo zdravstva FBiH ( u potpisu ministar Vjekoslav Mandić) PONIŠTAVA rješenje Ministarstva zdravstva USK. Na ovo rješenje nema žalbe.
Federalni organ je, kada se iščita rješenje, potpuno urnisao „argumente“ prvostepenog organa i naložio mu da se u obnovljenom postupku drži preciznih uputstava drugostepenog organa.
Alternativa je da prvostepeni organ, budući da nema pravo žalbe, tuži Federalno ministarstvo zdravstva i u upravnom sporu dokazuje da je „u pravu“.
Primjećujemo i slijedeće- prvostepeni organ rješenje drugostepenog organa od 30.aprila šalje stranci u upravnom postupku B Pharmu 6.juna. Skoro 40 dana traje “putovanje” akta od Sarajeva do Bihaća.
Kada se iščita drugostepeno rješenje vidi se da je prvostepeni organ napravio neviđene pravničke propuste koje ne bi pali na pamet ni studentima prve godine Pravnog fakulteta, kao što je npr. upuštanje u tumačenje odredbi iz oblasti obligacionih propisa (utvrđivanje da li je ugovor o zakupu prestao ili nije, što uopće nije u nadležnosti Ministarstva zdravstva, već je tumačenje odredbi ugovora u nadležnosti ugovornih strana ili suda, što potvrđuje stav Kantonalne uprave za inspekcijske poslove, Federalne uprave za inspekcijske poslove i Federalnog ministarstva zdravstva).
Ili činjenica da je prvostepeni organ ( čitaj Ministarstvo zdravstva USK, Ajnuša Felić ) ovaj postupak pokrenuo navodno po službenoj dužnosti radi zaštite javnog interesa!?
Ovo je namjerna i teška povreda zakona, jer su zdravstvena i apotekarska djelatnost utvrđene kao djelatnosti od interesa za Federaciju, a ne i zakup poslovnog prostora koji je obični komercijalni posao!
Ili stav prvostepenog organa da u svom rješenju potpuno zanemaruje činjenicu da se o otkazu zakupa vodi sudski spor, iako mu je to poznato i navodi to, ali uprkos tome konstatira da je postojeći sudski spor nebitan za rješavanje upravne stvari!?
Ili činjenica da prvostepeni organ odranije zna za mišljenje Federalnog ministarstva zdravstva o konkretnom pravnom pitanju, ali da bi opravdao nezakonitost donesenog rješenja, obraća se Kantonalnom pravobraniocu za davanjem pravnog mišljenja u vezi Ugovora o zakupu PZU B Pharm Bihać i ZU Dom zdravlja Bihać i izdavanja rješenja o prestanku rada Ogranka br. 1 PZU B Pharm Bihać, iako zna da kantonalni pravobranilac nije organ nadležan za davanje mišljenja o primjeni propisa čiji je donosilac Federalno ministarstvo zdravstva,a pogotovo nije nadležan da daje pravno mišljenje o tome da li će se za neku apoteku donijeti rješenje o prestanku rada ili ne.
Iza kulisa
O konkretnim motivima pravnog nasilja nad B Pharmom u ovom slučaju teško je donijeti tačan sud, ali ako nije riječ o totalnom pravničkom neznanju, onda brojni slučajevi nestručnog i neprofesionalnog rada službenika Ministarstva zdravstva USK u upravnim postupcima spram B Pharma navode na pomisao da se „pogoduje drugim licima.
Kojim, čuće se.
Slijedeće činjenice su apsolutno provjerljive i mogu se prezentirati javnosti u svim detaljima. Naime…
B Pharm Domu zdravlja Bihać plaća zakupninu od 6500 KM plus PDV što je najveća zakupnina ne samo u BiH za jednu apoteku nego i u regiji.
Do prostora je došao regularnim javnim konkursom kada je i pored tada protežiranih „esdepeovskih“ firmi , iznenađujuće,prošao sa najboljom ponudom od 100 KM po kvadratnom metru .
To se dogodilo, naprosto zato, jer niko nije očekivao jednu takvu „suludo visoku“ ponudu. Ostale ponude su bile tri do pet puta niže.
Proteklih pet godina koliko je trajao ugovor B Pharm je uredno plaćao kiriju,a kad je došlo do isteka ugovora zbog pogrešnog tumačenja iz Ministarstva zdravstva USK Pravilnika o bližim uvjetima… Upravni odbor ZU Dom zdravlja Bihać je donio nezakonitu odluku o otkazu poslovnog prostora PZU B Pharm Bihać zbog čega je zasnovan sudski spor.
Sedam dana nakon davanja prvobitnog (pogrešnog )mišljenja koje je proizvelo nezakonitu odluku Upravnog odbora Doma zdravlja Bihać po istom pitanju od istog obrađivača akta iz Ministarstva zdravstva USK doneseno je TOTALNO DRUGAČIJE mišljenje u kome stoji da kantonalno Ministarstvo NIJE NADLEŽNO da tumači odredbe ugovora o zakupu, već nadležni sud, a da se po pitanju odluke o davanju u zakup viška medicinskog odnosno nemedicinskog prostora treba očitovati Federalno ministarstvo zdravstva obzirom da je ono donosilac propisa prema kojem se navedena odluka donosi.
I pored činjenice da je donesen akt otkaza poslovnog prostora Dom zdravlja Bihać svakog mjeseca šalje B Pharmu fakturu na iznos od 6500 KM koju B Pharm uredno sve do danas plaća na račun Doma zdravlja!? Ova zdravstvena ustanova posredno i sama priznaje ugovorni odnos. Obligacioni propisi su jasni u ovakvom slučaju.
Zbog postojećih federalnih propisa,ukoliko i ako dođe do sudskog epiloga, po kome će otkaz ugovora o zaakupu biti pravosnažan, Dom zdravlja Bihać gubi svaku pravnu mogućnost da ovaj prostor da u zakup nekoj drugoj apoteci. Na taj način, ova zdravstvena ustanova gubi godišnju apanažu od 78.000 KM.
Do sada je Dom zdravlja Bihać na ime zakupa od B Pharma naplatio više od 550.000 KM.
Prolog
B Pharm je ustanova koja zapošljava 55 radnika i tokom svog poslovanja uredno izmiruje sve obaveze prema državi.
Istovremeno se u skladu sa svojom zdravom poslovnom politikom razvija i van granica Unsko-sanskog kantona.
Tokom proteklih godina, mimo snažne volje i uplitanja “određenih struktura” , u brojnim farmaceutskim aferama na USK o kojima su pisali bh mediji i istragama koje vode nadležni državni organi -nije bilo “B Pharma”.
Na kraju, uprava B Pharma je zatražila i službeni sastanak sa premijerom USK Mustafom Ružnićem i resornom ministricom zdravstva Nerminom Ćemalović sa ciljem da se u potpunosti “otvore karte” , ako je potrebno, i u prisustvu medija.
Tim prije, što je ministrica Ćemalović u jednoj nedavnoj prilici na javnom mjestu izjavila pred svjedocima da “ima pritiske vezano za B Pharm”.
Red bi bilo da to ponovi i pred novinarima i kaže ko “pritišće”